1983-84 yılları arasında bilgisayar ve dizginin olmadığı dönemlerde çırak letraset yazıcısı ve bir grafiker olarak başlayan Kreatif Ajans faaliyetlerine, RadarReklam'da Grafik Tasarımcı olarak başlayan Sinan Atçeken, ilk ustası ve mesleki dönüşümün ilk evresini alıp hayatına taşıdığı art direktör Levent Kolko ve Markom ile profesyonel yaşama ilk adım attı.
İ.Ü.Fen Fakültesi Temel Bilimler Fizik öğrenimiyle beraber, kendisinin tasarıma olan eğilimini farkedip, Tatbiki Güzel Sanatlar Eğitimi ile grafik tasarım okumaya başladı. Bir yandan çalışıp, bir yandan Reklamcılık sektöründe farklı ve özgün tasarımlarıyla Grafiker ve Grafik Tasarımcı olarak kendini hissettirmeye başladı.
Ardından Çağdaş Reklam, CenAjans, Artcom, Rekta ile devam etti bu süreç. Bu dönemde kendine reklamcılık ve tasarımda Erdoğan Karayel'i usta edindi. Usta Reklamcılardan Kemal Sezer'in iyi bir ArtDirector ve Kreatif arayışı ve ustası Erdoğan Karayel'in tavsiyesi ile çok genç yaşta Sezer&Arın Reklam Ajansı'nın Kreatif Direktörü ve baş Art Direktörü oldu. Burada artarda yürüttüğü ?Avis RentaCar, Setur, EvinYağ, Modoks Banyo Aksesuarları, Dönemin Çocuk Giyim Markaları vs? kampanyalarıyla çağdaşları arasında çılgın-uçarı reklamcı ve ödüllü bir grafik tasarımcı oldu.
Ardından çok takdir ettiği ve yakın dostu Hülya Komili'nin aracılığı ve önayak olması ile Fransa Marseille'de kısa bir dönem Güzel Sanatlar Eğitimi ve Pazarlama İletişimi eğitimi alarak ülkesine döndü. Yurda dönmesiyle yurtdışında iken takip ettiği RPMRadar reklam Ajansı'nda (daha sonraları reklamveren olarak da yolları tekrar kesişecek olan) kendine Reklamcılıkta bir idol ve usta kabul ettiği Hulusi Derici ile yollarının kesişmesiyle ?Artema, OKEY, Netaş? kampanyalarında yardımcı ArtDirektör olarak bulundu.
Harun Yakut'un ajans başkanlığındaki Rose Reklamcılık A.Ş.'nin ilk kuruluş döneminde bulundu ve kreatif direktörü oldu; burada çok konuşulacak ve medya dergilerinde adından söz ettirecek ?Çağdaş Gelinlik, Bağdat Baharat ve Kuruyemiş, Çınar Hotel, Bağdatlılar Otomotiv, Türk Böbrek Vakfı ve Yeşilyurt Spor Kulübü? reklam kampanyaları ve iletişim hizmetlerini yürüttü.
Gelen bir teklif üzerine Necmi Çiçekçi ile birlikte ?İhlas Reklam Ajansı? kurucu Eş Başkanı ve baş ArtDirektör görevini üstlenerek, ?KIA, Citroen, Subaru, Türpa Ev Aletleri (sonra İhlas Ev Aletleri oldu), Türkiye Gazetesi, İhlas Yapı, İhlas Organizasyon (Türkiye'nin en çok ev ve otomobil reklam kampanyaları), KristalKola ve TGRT? reklam kampanyalarını hazırladı ve yönetti.
Ardından Siyaset ve Devlet Adamlığında saygı duyduğu ve insani tarafıyla da çok sevdiği Ali Talip Özdemir Bey'in (hemşehrisi olması bakımından) 1994 yerel seçimlerinde İstanbul'dan aday olmasını düşünmesi üzerine 1993 yılından itibaren kendisinin ?Siyasi İletişim Danışmanı? olarak, birçok projenin hazırlanması ve tasarlanmasında 27 Mart 1994 yerel seçimleri siyasi kampanyasında %51,8'lik başarıyla başkanlık seçimi yarışında yanında yer aldı.
1993-94 yıllarında çok sükse yaptığı ?Beko Zigzag Dikiş Makineleri, Master Bilgisayar ve Yeni Ufuklar Eğitim Kurumları? kampanyalarıyla kendi Reklam Ajansı 'EPICA'yı kurdu.
Gelen bir teklif üzerine Barter Sektörü'nde önemli fikir ve projelere imza atmak üzere İhlas Barter ve ardından Dr. M. Sırrı Şimşek ile birlikte Türk Barter kurucusu olarak yer aldı. İsim ve markalaşmasını yürüttüğü Türk Barter'da, 2002 AkParti hükümeti ve bakanlar Kurulu kararı ile 2003 yılında ?Türk? isminin ve marka tescilinin mimarisi oldu. Barter Medya ve Altın Medya İletişim Ajanslarını kurdu ve ?Aras Kargo, Uptown, Slazenger, Nato Zirvesi, Medical Park Hastaneleri, Kiğılı, Türk Barter, İhlas Sigorta, KaleKim, Çanakkale Seramik, Bien Seramik, Uşak Seramik, Delmar Yapı, JimmyKey? gibi dönemin en parlak ve yüksek cirolu reklam kampanyaları ve medya satınalmalarını yürüttü.
2003 yılı sonrası (üniversite yıllarıyla birlikte kısa bir dönem ev arkadaşlığı ve AjansE grafikerliği yaptığı) gönül dostu Merhum Erol Olçok ile 'CEO Medya&Event' şirketinin ilk kurucu ortağı ve Genel Müdürü olarak alt yapı ve kuruluş aşamasında bulundu; burada AkParti'nin genel merkez kongreleriyle, genel merkez kadın kolları ve gençlik kolları etkinliklerini başarıyla yönetti.
2005 yılında değer verdiği iş ve gönül dostu Olgar Ataseven ile ?TB Danışmanlık ve İletişim Hizmetleri? şirketini ?TerraBoss? markası ile (daha sonraları ?Kilowatt? olarak devam edecek reklam ve medya satınalma ajansı) kurucu ortağı oldu. ?Güneş Sigorta, BFit, AC Yapı, KetenYapı, Yalçıntepe İnşaat, François Patricks Parfümleri, Rumeli Yapı, Uluhan İnşaat, Graniser, Yalçınlar İnşaat, Başarır İnşaat, Bonservis, BSH, ve SeraNova? markalarının reklam kampanyaları, isim çalışmaları, etkinlik, ve medya satınalma süreçlerini yönetti.
2016 yılından itibaren tek kurucusu olarak yola çıktığı ?Allame Reklamcılık ve Medya Çözümlemeleri Ajansı? markasıyla ?Bema İnşaat, Föy İnşaat, Aktif Yurtdışı Eğitim, Bil Koleji, Arizona Yatırım, Başarır İnşaat, Tabbah'usSultan Restoran, Teknik Fuarcılık şirketlerinin marka, isim, fikir ve reklam kampanyaları yanısıra Fikirtepe Platformu Konsepti, Mado Salep Konsepti, Penguen Gıda Konsepti, Mersin Büyükşehir Belediyesi Marka Kent Konsepti? ile medya satınalma ve kreatif ajans hizmetinde kendini varlığını hissettirmeye başladı.
?ALLAME? başta 'Eğitim, Finans, Gıda, Yapı, İnşaat, Otomotiv, Siyasi iletişim ve Tekstil/Giyim' sektörlerinde yüzlerce marka ve firmaya kendi kurumsal ajans ve medya satınalma yapısıyla 15 yıldır sürekli parlayan yıldız; profesyonel olarak 35 yıldır, doğru ve güzel reklam dilini duruş ve söylemde, 'allame-icihan' dedirtecek kadar işinin hakimi ve ehli bir kreatif ajans. İşimiz sadece 'entegre pazarlama iletişimi' ve niş fikirlerle Türkiye'nin Küresel Yeni Nesil Reklam Ajansı olarak yeni markalarını üretmek.
İnanıyoruz ve net olmakta fayda var: ?görevimiz, markanızı hatırlatacak ve ürettiklerinizi sattıracak doğru ve güzel fikirler bulmak?; amacımız ise sizlere, ?süslü-setraplı ofislerde ahkam kesip, fiyakalı laflarla hava-civa satmak değil, niş fikirlerle ürününüzü sattıracak ve markalaşma sürecinizi tamamlayacak bir ajans olmak?.